Nieuws

10 april 2019

Van aannemer tot medisch specialist, van MKB-bedrijf tot multinational: al 26 jaar werken we voor een divers klantenbestand. Nationaal en internationaal. Daarbij zien we dat ondernemingen steeds meer met complexe vraagstukken te maken krijgen. En dat vraagt om overzicht en regie. Wij bieden dat overzicht. Maar in de eerste plaats hebben we persoonlijke aandacht en oprechte belangstelling voor de klant. En dat merkt u al bij de eerste stap die u bij ons binnen zet.

 

Sinds anderhalf jaar werken we vanuit ons nieuwe kantoor aan de Fokkerstraat in Leusden. Wat meteen opvalt is het licht en de ruimte: je ervaart letterlijk openheid en transparantie. Geen dichte deuren of gescheiden verdiepingen; collega’s lopen makkelijk bij elkaar binnen. En dat sluit aan bij de nieuwe werkwijze waar HLG een aantal jaar geleden voor koos. We praten met twee van de vier partners van HLG, partner Carlos Apapoe en Gerard de Gooijer. Ze vertellen over de filosofie van het ‘boetiekmodel’ van waaruit HLG steeds meer werkt.

 

BOETIEKMODEL

Wat houdt deze filosofie in? Carlos Apapoe: ‘Vergelijk het met een winkel als de Bijenkorf. Dat is kwalitatief goede confectie, ik kan daar mooie kleding kopen voor een redelijke prijs. De verkopers zijn aardig en ik weet waar ik aan toe ben. Ik kan ook een pak laten maken bij een boetiek aan bijvoorbeeld het Oudkerkhof in Utrecht. Daar kent men mij, je krijgt één op één aandacht. Zender en ontvanger herkennen elkaar: you are somebody. Ik loop niet met een kostuum over mijn arm naar buiten, er wordt een pak op maat voor me gemaakt. En dat kost tijd. Als ik na enkele weken terugkom, heb ik een prachtig maatpak. Er hangt een prijskaartje aan, maar daar heb ik zelf voor gekozen. Kwaliteit, service, ontzorging en beleving zijn essentieel. Zo werkt het ook in onze “boetiek”.’

 

GEKWALIFICEERD PERSONEEL

Carlos: ‘Onze klanten kunnen steeds meer zelf dankzij de automatisering. En dat is prima. Tegelijkertijd zien we dat klanten vaker een team van verschillende experts om zich heen nodig hebben en sterk behoefte hebben aan een trusted advisor. Op het gebied van de financieel-administratieve organisatie en de financiële verslaggeving krijgen bedrijven meer en meer te maken met complexe vragen. Dit zie je vooral bij internationale ondernemingen. Als team staan we om de klant heen, de klant hoeft zelf niet op zoek naar het antwoord op complexe vragen. We versterken elkaar met onze verschillende expertises. We investeren ook steeds meer in ervaren gekwalificeerd personeel dat breed is opgeleid. We gaan daarbij van confectie naar tailor made. Wij bieden de oplossing, vanuit onze expertise en waar nodig via onze partners. De klant krijgt direct advies zonder tussenkomst van veel schalen en tijdverlies.’

 

SPECIALISTISCH NETWERK 

Partner Gerard de Gooijer: ‘Ons advies reikt verder dan de diensten die we zelf in huis hebben. Is er een bijzondere vraag, bijvoorbeeld over een ingewikkelde overname? Dan huren we externe specialisten in.  Juristen, notarissen, banken, accountantskantoren in het buitenland: we hebben een uitgebreid netwerk dat we in dit soort gevallen inschakelen. In de praktijk zien we dat elke klant nét weer een andere vraag heeft. En dat maakt ons werk zo leuk en interessant.’

 

FAMILIEBEDRIJVEN

Gerard: ‘We werken veel voor vermogende ondernemers en voor familiebedrijven die snel kunnen groeien. Deze bedrijven zijn wij vanzelfsprekend van dienst bij het opstellen van de jaarrekening, de financiële administratie, managementinformatie en andere (fiscale) zaken. Familiebedrijven hebben daarnaast vaak te maken met opvolgersproblematiek. En een aanzienlijk deel van onze klantenkring in deze categorie heeft inmiddels buitenlandse klanten. Daarnaast werken we steeds meer binnen de zorg, de ICT en in het transport.’

 

BELEVING

Carlos: ‘Natuurlijk kunnen klanten ook terecht bij ‘the big four’. Onze kennis is niet beter of anders dan die van de grote accountantskantoren. We zien echter dat klanten voor ons kiezen vanwege onze oprechte en toegewijde benadering. Het gaat om de manier waarop wij de oplossing voor de klant vinden en onze manier van communiceren. Dat is de beleving die blijft hangen en waarom mensen klant bij ons willen zijn.’

 

Lees meer over onze dienstverlening