Nieuws

23 april 2020

Werken tijdens de Coronacrisis vergt veel van iedereen, ook van ons. Zoals alle bedrijven, werken wij met de collega’s van HLG zoveel mogelijk vanuit huis. We zorgen dat we goed bereikbaar zijn per telefoon en email en hebben overleg met elkaar en onze klanten via Teams. Fijn dat dit mogelijk is, maar soms moeten onze mensen aanwezig zijn bij klanten. Zo ook Esmee Beekhuis, zij is controleleider bij HLG en verantwoordelijk voor diverse controleopdrachten die bij klanten lopen.

 

Samen met een gedreven team van collega’s voert Esmee normaal gesproken twee auditopdrachten per week uit. Daarvoor zitten Esmee en haar collega’s van de auditafdeling gemiddeld vier dagen per week bij verschillende opdrachtgevers op locatie. Vorige week werkte Esmee bijvoorbeeld voor een transportbedrijf, deze week werkt ze voor een productiebedrijf en volgende week weer voor een stichting. Esmee vertelt: “het afwisselende werk maakt mijn functie zo leuk. Maar bovenal het persoonlijke contact met klanten dat ik normaal gesproken heb zorgt ervoor dat ik iedere dag met plezier mijn werk doe!”

WIJ WERKEN VOLGENS DE RICHTLIJNEN VAN HET RIVM

“Ik zeg bewust ‘normaal gesproken’, want het aantal auditopdrachten die door HLG worden uitgevoerd zijn op dit moment niet anders, de frequentie waarmee ik met mijn collega’s bij onze klanten op locatie zit daarentegen wel. Het controleren van de jaarrekeningen gebeurt nu door de Coronacrisis op afstand en overleg met de klant vindt plaats via Teams. Als het noodzakelijk is om tóch bij de klant op locatie aanwezig te zijn, omdat verdieping in een vraagstuk onvermijdelijk is, dan gebeurt dat altijd volgens de richtlijnen van het RIVM waarbij de afstand van 1,5 meter de belangrijkste is.”

HOPELIJK KUNNEN WE ELKAAR SNEL WEER WAT VAKER TREFFEN

Esmee gaat verder: “gelukkig zijn mijn dagelijkse werkzaamheden niet veranderd. Het is fijn om te merken dat de internet-faciliteiten die er zijn ervoor zorgen dat wij toch nauw contact kunnen onderhouden met onze klanten. Maar natuurlijk ook met de collega’s onderling. We bellen veel met elkaar en beslissen bij complexe vraagstukken of we elkaar móeten zien. Maar toch; efficiënt werken doen we het beste als we elkaar live kunnen zien. Je voelt elkaar beter aan en je kunt ook wat sneller schakelen. We hopen dan ook dat we elkaar snel weer wat vaker kunnen treffen op kantoor of bij de klant. Ondanks alles ben ik er ontzettend trots op dat we met het hele team in deze tijd nog steeds de kwaliteit leveren waar we voor staan!”